ΓΕΛ ΓΥΘΕΙΟΥ - Α' ΤΑΞΗ - ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016-17
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ:
"Προγραμματισμός και Παιχνίδι" / "Δημιουργία Βοήθειας και Ενσωμάτωσης σε Ψηφ. Παιχνίδι"
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Χρήστος Μπενίσης
Μαθητές που συμμετείχαν στην εργασία:
- Αποσπορίδης Ιωάννης
- Γκεργκάι Έστερ
- Γκίκα Νικόλα
- Γρηγορακάκης Ηλίας
- Δασκαλάκης Παναγιώτης
- Ζαλούμη Γεωργία
- Ζαλούμη Μάρθα
- Καπελλάκος Πιέρρος
- Καραμουσαλή Αγγελική
- Κονδράρος Στράτος
- Κούζουνας Δημήτριος
- Κουτρουμάνος Σταύρος
- Κωνσταντάκος Γιώργος
- Κωσταγιάννης Νίκος
- Μουρατάϊ Νταϊάνα
- Νίκα Στεφανία
- Παλαιολόγος Ιωσήφ
- Τζίκα Στελίνα
- Τζικάκος Σπυρίδων
- Χαμηλοθώρη Χρυσούλα
Περιγραφή του τρόπου, που
εργαστήκαμε:
Αρχικά, με
προτροπή του καθηγητή μας, συζητήσαμε γενικά για τα παιχνίδια, που παίζουμε
στον υπολογιστή μας. Μέσα από τη συζήτηση ακούστηκαν πολλές απόψεις για το
είδος του παιχνιδιού, που θα θέλαμε να κατασκευάσουμε. Αναζητήσαμε στο
Διαδίκτυο παιχνίδια και πήραμε, επίσης, πολλές ιδέες. Τελικά, καταλήξαμε στη
μορφή και το είδος του επιθυμητού, προς κατασκευή παιχνιδιού, αλλά μας φαινόταν
πολύ δύσκολο να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι, γιατί δεν είχαμε
καμία γνώση κι εμπειρία από πριν. Ο καθηγητής μας, μας είπε πως ο ενθουσιασμός
μας ήταν επαρκής για να αποκτήσουμε τα «υλικά», που θα κατασκεύαζαν το ψηφιακό
παιχνίδι μας. Το
προγραμματιστικό περιβάλλον, που χρησιμοποιήσαμε ήταν το Game Maker (version
8.0 Lite). Η επιλογή αυτή έγινε γιατί:
- Το προϊόν
αυτό διατίθεται δωρεάν.
- Οι
δυνατότητες των Η/Υ του εργαστηρίου μας είναι περιορισμένες για κάποια άλλη
έκδοση.
- Με τη χρήση
του συγκεκριμένου περιβάλλοντος θα μαθαίναμε τα υποδείγματα του οπτικού,
αντικειμενοστρεφούς και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού.
- Ήταν
κατάλληλο για το είδος του παιχνιδιού, που θέλαμε.
Χωριστήκαμε
σε ομάδες και ξεκινήσαμε τη δουλειά. Αρχικά μάθαμε το περιβάλλον του «Game
Maker», τα βασικά γεγονότα, τις εντολές, κ.τ.λ. Εφόσον, ολοκληρώσαμε το
«tutorial» για εξάσκηση, καταπιαστήκαμε με το δικό μας παιχνίδι. Όλοι οι
μαθητές ασχοληθήκαμε με την ανάλυση, τη συγγραφή κώδικα, την τεκμηρίωση και την
ανάρτηση στο ιστολόγιο του τελικού αποτελέσματος. Τελικά, αποδείχθηκε πως η
διαδικασία δημιουργίας του παιχνιδιού ήταν πολύ πιο διασκεδαστική κι ευχάριστη,
από το να παίζουμε το ίδιο το παιχνίδι. Κατασκευάσαμε 2 πίστες του παιχνιδιού,
ωστόσο, ο καθένας μας ξέρει πώς να το επεκτείνει και να το κάνει ακόμη πιο
σύνθετο, όταν βρει χρόνο και θέλει να ασχοληθεί. Κάποιοι συμμαθητές μας
έφτιαξαν τις δικές τους παραλλαγές στο βασικό παιχνίδι και σας τις παραθέτουμε
παρακάτω, όπως, βέβαια, και το βασικό παιχνίδι, που κατασκευάσαμε με την
καθοδήγηση και βοήθεια του καθηγητή μας.Τέλος, μετά
τους συνδέσμους όπου μπορείτε να κατεβάσετε και να παίξετε τα παιχνίδια μας,
σας παραθέτουμε κάποια ενδεικτικά PrintScreens ...
Περιγραφή του τρόπου, που
εργαστήκαμε:
Αρχικά, με
προτροπή του καθηγητή μας, συζητήσαμε γενικά για τα παιχνίδια, που παίζουμε
στον υπολογιστή μας. Μέσα από τη συζήτηση ακούστηκαν πολλές απόψεις για το
είδος του παιχνιδιού, που θα θέλαμε να κατασκευάσουμε. Αναζητήσαμε στο
Διαδίκτυο παιχνίδια και πήραμε, επίσης, πολλές ιδέες. Τελικά, καταλήξαμε στη
μορφή και το είδος του επιθυμητού, προς κατασκευή παιχνιδιού, αλλά μας φαινόταν
πολύ δύσκολο να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι, γιατί δεν είχαμε
καμία γνώση κι εμπειρία από πριν. Ο καθηγητής μας, μας είπε πως ο ενθουσιασμός
μας ήταν επαρκής για να αποκτήσουμε τα «υλικά», που θα κατασκεύαζαν το ψηφιακό
παιχνίδι μας. Το
προγραμματιστικό περιβάλλον, που χρησιμοποιήσαμε ήταν το Game Maker (version
8.0 Lite). Η επιλογή αυτή έγινε γιατί:
- Το προϊόν αυτό διατίθεται δωρεάν.
- Οι δυνατότητες των Η/Υ του εργαστηρίου μας είναι περιορισμένες για κάποια άλλη έκδοση.
- Με τη χρήση του συγκεκριμένου περιβάλλοντος θα μαθαίναμε τα υποδείγματα του οπτικού, αντικειμενοστρεφούς και οδηγούμενου από γεγονότα προγραμματισμού.
- Ήταν κατάλληλο για το είδος του παιχνιδιού, που θέλαμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.